ଭାରତୀୟ ରିଜର୍ଭ ବ୍ୟାଙ୍କର ବିଜ୍ଞପ୍ତି ନଂ DPSS.CO ଅନୁଯାୟୀ। ଆରପିପିଡି। 2020 ସେପ୍ଟେମ୍ବର 25 ତାରିଖ ନଂ.୩୦9/04.07.005/2020-21.
ବ୍ୟାଙ୍କ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ବଡ଼ ମୂଲ୍ୟର ଚେକ୍ ର ପ୍ରମୁଖ ବିବରଣୀକୁ ପୁନଃନିଶ୍ଚିତ କରି ସୁରକ୍ଷା ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଏବଂ ଚେକ୍ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଠକେଇକୁ ଦୂର କରିବା ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ 2021 ଜାନୁଆରୀ ପହିଲାରୁ ସିଟିଏସ୍ ପାଇଁ 50,000/- ଟଙ୍କା ଏବଂ ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ମୂଲ୍ୟର ଚେକ୍ ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପଜିଟିଭ୍ ପେ ସିଷ୍ଟମ୍ (ସିପିପିଏସ୍) ପ୍ରଚଳନ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରି>< <ଛି> ଗ୍ରାହକମାନେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ଚେକ୍ ର ନିମ୍ନଲିଖିତ ବିବରଣୀ ତୁରନ୍ତ ବ୍ୟାଙ୍କକୁ ପ୍ରଦାନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ
- ଡ୍ରଅର୍ ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର
- ଚେକ୍ ନମ୍ବର
- ଚେକ୍ ତାରିଖ
- ପରିମାଣ[ସମ୍ପାଦନା]
- ପେଇ ର ନାମ
ବର୍ତ୍ତମାନ, ବ୍ୟାଙ୍କ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ରିହାତି ଡବ୍ଲ୍ୟୁଇଏଫ 01.10.2024 ଅନୁସରଣ କରିବା ସହିତ ଟ୍ରାନ୍ସକେସନ ସୀମା ଅନୁସରଣ କରିବା ପାଇଁ ସକାରାତ୍ମକ ବେତନ ବ୍ୟବସ୍ଥା (ପିପିଏସ) ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛି:
- ଚେକ୍ ଟ୍ରାଙ୍କେସନ୍ ସିଷ୍ଟମ୍ (ସିଟିଏସ୍)ରେ ଉପସ୍ଥାପିତ ଚେକ୍ ପାଇଁ ୨ ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ଚେକ୍ ପାଇଁ;
- ଟ୍ରାନ୍ସଫର ଟ୍ରାଞ୍ଜାକସନ୍ (ଆକାଉଣ୍ଟ ଧାରକଙ୍କ ବ୍ୟତୀତ) ପାଇଁ ୫ ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କାର ଚେକ୍ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି।
ଟିପ୍ପଣୀ: ଯଦି ଗ୍ରାହକ ସିଟିଏସ୍, ଟ୍ରାନ୍ସଫରରେ ଉପସ୍ଥାପିତ ଚେକ୍ ପାଇଁ ପିପିଏସ୍ ମ୍ୟାଣ୍ଡେଟ୍ ଦାଖଲ କରିବାରେ ବିଫଳ ହୁଅନ୍ତି, ତା'ହେଲେ ତାଙ୍କ ଚେକ୍ ସମ୍ମାନିତ ହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହାକୁ "ପରାମର୍ଶ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇନାହିଁ" କାରଣ ସହିତ ଫେରାଇ ଦିଆଯିବ
- ସରକାରୀ ଆକାଉଣ୍ଟଧାରୀମାନେ ସେମାନଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇମେଲ୍ ଆଇଡି ଜରିଆରେ ପିପିଏସ୍ ରିକ୍ବିଜିସନ୍ ସ୍ଲିପ୍ ର ସ୍କାନ୍ କପି ସେମାନଙ୍କ ଅଧିକାରପ୍ରାପ୍ତ ଦସ୍ତଖତକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅନୁମୋଦିତ ସେମାନଙ୍କ ଗୃହ ଶାଖାକୁ ପଠାଇବାକୁ ଅନୁମତି ଦିଆଯାଇଛି।
- କର୍ପୋରେଟ୍/ସରକାରୀ/ସଂସ୍ଥାଗତ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇ-ମେଲ୍ ଆଇଡିରୁ କିମ୍ବା ଶାଖା ଚ୍ୟାନେଲ (ହୋମ୍ ବ୍ରାଞ୍ଚ ୍ ଓନ୍ଲି) ଜରିଆରେ ସେମାନଙ୍କ ଗୃହ ଶାଖାକୁ ସେମାନଙ୍କ ଅଧିକାରପ୍ରାପ୍ତ ଦସ୍ତଖତକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଯାଞ୍ଚ କରାଯାଇଥିବା ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଏକ୍ସେଲ ସିଟ୍ ରେ ଚେକ୍ ବିବରଣୀ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ଅନୁମତି ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି।
ଗ୍ରାହକ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଯେକୌଣସି ଚ୍ୟାନେଲ ମାଧ୍ୟମରେ ଚେକ୍ ବିବରଣୀ ଦେଇପାରିବେ:
- ଏସଏମଏସ
- ହୋମ୍ ବ୍ରାଞ୍ଚ ପରିଦର୍ଶନ ମାଧ୍ୟମରେ ଶାଖା ଅଧିଗ୍ରହଣ ସ୍ଲିପ୍
- ମୋବାଇଲ ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍ (ବିଓଆଇ ମୋବାଇଲ୍ ଆପ୍)
- ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍
ଏସଏମଏସ
ଗ୍ରାହକମାନେ ହିତାଧିକାରୀଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକୃତ ମୋବାଇଲ ୍ ନମ୍ବରରୁ ଭାଇରଚୁଆଲ୍ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବର 8130036631 ଜରିଆରେ ସେମାନଙ୍କ ଜାରି ହୋଇଥିବା ଚେକ୍ ରେ ସେମାନଙ୍କର ପଜିଟିଭ୍ ପେ ମ୍ୟାଣ୍ଡେଟ୍/କନଫର୍ମେସନ୍ ପ୍ରଦାନ କରିପାରିବେ। ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ପିପିଏସ୍ ସହିତ ସମସ୍ତ ୫ଟି ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ ଇନପୁଟ୍ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ପଡିବ:-
ମୁଖ୍ୟ ଶବ୍ଦ | ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର। | ଚେକ୍ ନମ୍ବର | ଚେକ୍ ତାରିଖ | ବାସ୍ତବରେ ପରିମାଣ / ଟଙ୍କା ଏବଂ ପଇସା | ପାୟୀ ନେମ | ଟିଓ ଭିଏମଏନ |
---|---|---|---|---|---|---|
ପିପିଏସ | 000110110000123 | 123456 | 01-01-2022 | 200000.75 | ଏବିସିଡି_ଇଏଫଜି | 8130036631 |
ଏକ୍ସ: PPS 000110110000123 123456 01-01-2022 200000.75 ABCD_EFG
ମୁଖ୍ୟ ଶବ୍ଦ | ପିପିଏସ |
---|---|
ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର | ୧୫ ଅଙ୍କ ବିଶିଷ୍ଟ ବିଓଆଇ ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର ଡ୍ରଭର |
ଚେକ୍ ନଂ. | ୬ ଅଙ୍କ ବିଶିଷ୍ଟ ଚେକ୍ ନମ୍ବର |
ଚେକ୍ ତାରିଖ | ଚେକ୍ ଇସ୍ୟୁ ତାରିଖ (ଡିଡି-ଏମଏମ-ୱାଇୱାଇୱାଇରେ) ଡ୍ରାଭର ଚେକ୍ ବୈଧତା ବିଷୟରେ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଉଚିତ୍ ଅର୍ଥାତ୍ ଏହା ବାସି ଚେକ୍ ହେବା ଉଚିତ ୍ ନୁହେଁ । |
ପରିମାଣ[ସମ୍ପାଦନା] | ଅଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ କୌଣସି ବିଶେଷ ଅକ୍ଷର ନଥାଇ ବାସ୍ତବ/ ଟଙ୍କା ଏବଂ ପଇସା (୨ ଡେସିମିଲ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ) ପରିମାଣ |
ପାୟୀ ନେମ | ପ୍ରଥମତଃ, ପାଏଙ୍କ ନାମର ମଧ୍ୟମ ଏବଂ ଉପନାମକୁ ଆକ୍ଷେପ (_) ଦ୍ୱାରା ଅଲଗା କରାଯିବା ଉଚିତ୍ । |
<ଖ>କଷ୍ଟୋମର ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଉଚିତ୍ ଯେ: < /ବି>
- ଏସଏମଏସ ରେ ଥିବା ସମସ୍ତ ଇନପୁଟ୍ / ଫିଲ୍ଡଗୁଡିକ 1 (ଏକ) ସ୍ଥାନ ଏବଂ;
- ତାଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକୃତ ମୋବାଇଲ ୍ ନମ୍ବରରୁ ପଜିଟିଭ୍ ପେ' ପଠାଯାଇଛି।
ହୋମ୍ ଶାଖା ପରିଦର୍ଶନ ମାଧ୍ୟମରେ ଶାଖା ଅଧିଗ୍ରହଣ ସ୍ଲିପ୍ - ଉଭୟ କର୍ପୋରେଟ୍ ଏବଂ ଖୁଚୁରା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ:
ଗ୍ରାହକ ମାନେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ରିକ୍ୟୁଜିସନ୍ ସ୍ଲିପ୍ (ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ) ରେ ଜାରି ହୋଇଥିବା ଚେକ୍ ର ବିବରଣୀ ଦାଖଲ କରି ନିଜ ସକାରାତ୍ମକ ବେତନ ନିଶ୍ଚିତତା ପ୍ରଦାନ କରିପାରିବେ ଯେଉଁଠାରେ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଶାଖାର କାର୍ଯ୍ୟ କାଳରେ ସେମାନଙ୍କ ଆକାଉଣ୍ଟ ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ କରାଯାଏ ।
ମୋବାଇଲ ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍ (ବିଓଆଇ ମୋବାଇଲ୍ ଆପ୍) - କେବଳ ଖୁଚୁରା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ:
ଗ୍ରାହକ ବିଓଆଇ ମୋବାଇଲ୍ ଆପ୍ (ଗୁଗୁଲ୍ ପ୍ଲେ ଷ୍ଟୋରରୁ ବିଓଆଇ ମୋବାଇଲ୍ ଆପ୍ ଡାଉନଲୋଡ୍ କରନ୍ତୁ) < /br ମାଧ୍ୟମରେ ନିମ୍ନ ଷ୍ଟେପ୍ ଅନୁଯାୟୀ ସେମାନଙ୍କର ସକାରାତ୍ମକ ଦେୟ ନିଶ୍ଚିତତା ପ୍ରଦାନ କରିପାରିବେ> ଲଗଇନ୍ ପରିଚୟପତ୍ର ବ୍ୟବହାର କରି ବିଓଆଇ ମୋବାଇଲ୍ ଆପ୍କୁ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରନ୍ତୁ - > ସେବା ଅନୁରୋଧ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ - > ସକାରାତ୍ମକ ଦେୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ - > ଡ୍ରପ୍ଡାଉନ୍ ତାଲିକାରୁ ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଯେଉଁଥିପାଇଁ ଚେକ୍ ଜାରି କରାଯିବ - > ଚେକ୍ ନମ୍ବର ଇନପୁଟ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ଯାଞ୍ଚ ବଟନ୍ କ୍ଲିକ୍ କରି ଏହାକୁ ଯାଞ୍ଚ କରନ୍ତୁ - > ନିମ୍ନଲିଖିତ ସୂଚନା ପୂରଣ କରନ୍ତୁ:
- ପରିମାଣ[ସମ୍ପାଦନା]
- ଚେକ୍ ଇସ୍ୟୁ ତାରିଖ
- ପାୟୀ ନେମ
ଉପରୋକ୍ତ ସୂଚନା ର ଇନପୁଟ୍ ପରେ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସବ୍ମିଟ୍ ବଟନରେ କ୍ଲିକ୍ କରିବାକୁ ପଡିବ ଏବଂ ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ଟ୍ରାଞ୍ଜାକସନ ପାସୱାର୍ଡ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରବେଶ କରିଥିବା ପିପିଏସ ବିବରଣୀକୁ ପ୍ରମାଣିତ କରିବାକୁ ପଡିବ ।
ନେଟ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍ (ରିଟେଲ୍ ଏବଂ କର୍ପୋରେଟ୍ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ):
ଗ୍ରାହକ ନେଟ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଂ.
ରିଟେଲ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଂକୁ ଲଗ୍ ଇନ୍ ପାଇଁ: ଶୁକ୍ଲିକ୍ ଏଠାରେ
କର୍ପୋରେଟ୍ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଂକୁ ଲଗ୍ ଇନ୍ ପାଇଁ: କ୍ଲିକ୍ ଏଠାରେ
ଲଗ୍ ଇନ୍ ପରିଚୟପତ୍ର ବ୍ୟବହାର କରି ନେଟ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍ କୁ ଲଗ୍ ଇନ୍ କରନ୍ତୁ - > ଅନୁରୋଧ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ -> ପଜିଟିଭ୍ ପେ ସିଷ୍ଟମ୍ (ପିପିଏସ୍) ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ - > ପିପିଏସ୍ ଅନୁରୋଧ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ - > ଡ୍ରପ୍ ଡାଉନ୍ ତାଲିକାରୁ ଆକାଉଣ୍ଟ ନମ୍ବର ଚୟନ କରନ୍ତୁ ଯାହା ପାଇଁ ଚେକ୍ ଜାରି କରାଯିବ - > ନିମ୍ନଲିଖିତ ସୂଚନା ପୂରଣ କରନ୍ତୁ:
- ଚେକ୍ ନଂ.
- ଚେକ୍ ଇସ୍ୟୁ ତାରିଖ
- ପରିମାଣ[ସମ୍ପାଦନା]
- ପାୟୀ ନେମ
ଉପରୋକ୍ତ ସୂଚନାର ଇନପୁଟ୍ ପରେ, ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ଜାରି ବଟନ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରିବାକୁ ପଡିବ ଏବଂ ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ, ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ଟ୍ରାଞ୍ଜାକସନ୍ ପାସୱାର୍ଡ.< /br ଦ୍ୱାରା ପ୍ରବେଶ କରିଥିବା ପିପିଏସ୍ ବିବରଣୀ ପ୍ରମାଣୀକରଣ କରିବାକୁ ପଡିବ > ଟିପ୍ପଣୀ: କର୍ପୋରେଟ୍ ଉପଭୋକ୍ତାମାନେ ଏକକ ଉପଭୋକ୍ତା ଅନୁମୋଦନ ସହିତ ନେଟ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ପିପିଏସ୍ ଅନୁରୋଧ ଦାଖଲ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେବେ ଯେ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପିପିଏସ୍ ପାଇଁ ନିର୍ମାତା-ଚେକର ନିୟମଗୁଡିକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଭାବରେ ଯୋଡ଼ାନଯାଏ, ସମ୍ପୃକ୍ତ ଚେକ୍ ଯେଉଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଆକାଉଣ୍ଟର ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଅଟେ। < /br>