ନିୟମ ଓ ସର୍ତ୍ତ

ନିୟମ ଓ ସର୍ତ୍ତ

ବ୍ୟାଙ୍କ ତାଙ୍କର ସୂଚନା ପ୍ରଣାଳୀ ସହିତ ସଂପୃକ୍ତ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତା ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିକାର (ଯାହାରେ ସଫ୍ଟୱେର କିମ୍ବା ଡୋକ୍ୟୁମେଣ୍ଟ କପିରାଇଟ୍, ଡିଜାଇନ୍ ଅଧିକାର, ବ୍ରାଣ୍ଡ, ପେଟେଣ୍ଟ, ଏବଂ ସୋର୍ସ କୋଡ୍ ଲାଇସେନ୍ସ ଅଛି) କୁ ଚିହ୍ନଟ କରିବା ଏବଂ ସମ୍ମାନ କରିବ।

ବ୍ୟାଙ୍କ ଏହା ସହିତ ଅନୁସରଣ କରିବା ଦରକାର:

  • ବ୍ୟାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅଧିକାରୀ ସାମଗ୍ରୀ, ସଫ୍ଟୱେର୍, ଏବଂ ଡିଜାଇନ୍‌ସ ସହିତ ସମ୍ପର୍କିତ କପିରାଇଟ୍ ଆବଶ୍ୟକତା।
  • ବ୍ୟାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅଧିଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ଉତ୍ପାଦ, ସଫ୍ଟୱେର, ଡିଜାଇନ୍ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସାମଗ୍ରୀର ବ୍ୟବହାରକୁ ସୀମିତ କରୁଥିବା ଲାଇସେନ୍ସିଂ ଆବଶ୍ୟକତା।
  • ଲାଇସେନ୍ସ ଇନ୍ଭେଣ୍ଟୋରୀକୁ ପ୍ରତିକାଳ ଅଦ୍ୟତନ କରିବା ଏବଂ ଲାଇସେନ୍ସ ପ୍ରକ୍ରିୟାର କାର୍ୟକ୍ଷମ ପରିଚାଳନା।
  • ଉଚିତ ପ୍ରକ୍ରିୟାଗୁଡିକୁ ଲାଗୁ କରାଯିବ ଯାହା ଆଇନ, ନିୟମ, ଏବଂ ଚୁକ୍ତିଗତ ଆବଶ୍ୟକତାମାନଙ୍କ ସହିତ ଅନୁକୂଳତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ମାଟେରିଆଲ୍ ବ୍ୟବହାରରେ ଯାହାର ବିଷୟରେ ବୁଦ୍ଧିମତ୍ତା ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିକାର ଥାଇପାରେ ଏବଂ ମାଲିକାନା ସଫ୍ଟୱେୟାର ଉତ୍ପାଦଗୁଡିକର ବ୍ୟବହାରରେ।
  • ବ୍ୟାଙ୍କ ଉତ୍ପାଦ କପିରାଇଟ୍ ସୀମାବଦ୍ଧତା ଏବଂ ଲାଇସେନ୍ସ ଆବଶ୍ୟକତା ସହିତ ଅବିରତ ଅନୁସରଣ କରିବାକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବ।

ବ୍ୟାଙ୍କର ଔପଚାରିକ ସାମାଜିକ ମାଧ୍ୟମ ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ପୋଷଣ କରାଯିବାକୁ ଥିବା ସାମଗ୍ରୀକୁ ଦାୟୀ ଜିଏମ୍ ଦ୍ୱାରା ସମୀକ୍ଷା ଓ ମଞ୍ଜୁରୀ ମିଳିବା ଆବଶ୍ୟକ।

ଲାଇଭ୍ ସିଷ୍ଟମ୍ରୁ ତଥ୍ୟର ଆର୍କାଇଭିଂ ବ୍ୟବସାୟ ମାଲିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଣ୍ଣୟ ହେବ। ଆର୍କାଇଭ୍ କରାଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ ସୁରକ୍ଷିତ ରହିବ ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟ ମାଲିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଣ୍ଣୟ ହେବା ସମୟରେ ଯଥା ଆବଶ୍ୟକ ହେଲେ ସହଜରେ ଉପଲବ୍ଧ କରାଯିବ।

ଡାଟାର ରିଟେନସନ୍ ପିରିଅଡ୍ ବ୍ୟବସାୟ ମାଲିକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଣ୍ଣୟ ହେବ। କୌଣସି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଡାଟାର ରିଟେନସନ୍ ସେହି ସମୟରୁ କମ୍ ହେବ ନାହିଁ ଯାହା ଡାଟା ସହିତ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ନିୟମାବଳୀ ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ।

ଡାଟା ରିଟେନସନ୍ & ଆର୍କାଇଭାଲ୍:
ଡାଟା (ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ / ଫିଜିକାଲ୍) ବ୍ୟାଙ୍କ୍ ଏବଂ ନିୟମିତ ରେକର୍ଡ-କିପିଂ ଗାଇଡ୍‌ଲାଇନ୍‌ସ୍‌ ଅନୁସାରେ ଏକ ଉଚିତ ଭାବରେ ରଖାଯିବ ଏବଂ ବିଲୋପ କରାଯିବ।

ନିଜର ଭିନ୍ନ ରେକର୍ଡ ସଂରକ୍ଷଣ ସମୟ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେବା ସମୟରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ପ୍ରାଧାନ୍ୟଗୁଡିକୁ ଗ୍ରହଣ କରାଯିବା ଉଚିତ।

  • କାନୁନୀ ଏବଂ ନିୟମିତା ଆବଶ୍ୟକତା ସହିତ ଅନୁକୂଳତା
  • ଆରବିଆଇ ନିରୀକ୍ଷକଙ୍କର କିଛି ରେକର୍ଡକୁ ପ୍ରବେଶ ପାଇବାର ଆବଶ୍ୟକତାର ସନ୍ତୋଷ
  • ଆନ୍ତରିକ ଏବଂ ବାହ୍ୟ ନିରୀକ୍ଷକଙ୍କର ଆବଶ୍ୟକତାର ସନ୍ତୋଷ ପାଇଁ କିଛି ରେକର୍ଡକୁ ପ୍ରବେଶ ମିଳିବା।

ବ୍ୟାଙ୍କ୍ ନିଶ୍ଚିତ କରିବେ ଯେ ସୂଚନା ପ୍ରକ୍ରିୟା ଉପକରଣ ଏବଂ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଡକ୍ୟୁମେଣ୍ଟେସନ୍ ଇନ୍ସ୍ଟଲେସନ୍ ପରେ ତତ୍କାଳୀକ ଭାବରେ ପୁନର୍ବିଚାର କରାଯିବ ଏବଂ ପରେ ଏକ ନିୟମିତ ଆଧାରରେ ଯାଞ୍ଚ କରାଯିବ ଯାହା ନିରାପତ୍ତା ନୀତି ଏବଂ ମାନଦଣ୍ଡ ସହିତ ସମ୍ମତ ଅଛି।

ଆମେ ଅନ୍ୟ ୱେବସାଇଟ୍‌କୁ ଲିଙ୍କ୍‌ଗୁଡିକ ଦେଇପାରିବା। ଆମର ୱେବସାଇଟ୍‌ଗୁଡିକରେ, ଏହାରେ ଏମ୍ବେଡେଡ୍ ଆପ୍ଲିକେସନ୍‌ଗୁଡିକ, ପ୍ଲଗ୍-ଇନ୍‌ଗୁଡିକ, ୱିଜେଟ୍‌ଗୁଡିକ, ସହିତ ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ସାଇଟ୍‌ଗୁଡିକୁ ଲିଙ୍କ୍‌ଗୁଡିକ ଥାଇପାରେ ଯାହା ଆପଣଙ୍କୁ ସାମାନ୍ୟ, ସେବା, କିମ୍ବା ସୂଚନା ଦେଇପାରେ। ଏହି ସାଇଟ୍‌ଗୁଡିକ ଆମର ସାଇଟ୍‌ରେ ଦେଖାଯାଇପାରେ। ଯେତେବେଳେ ଆପଣ ଏହି ଆପ୍ଲିକେସନ୍‌ଗୁଡିକ, ପ୍ଲଗ୍-ଇନ୍‌ଗୁଡିକ, ୱିଜେଟ୍‌ଗୁଡିକ, କିମ୍ବା ଲିଙ୍କ୍‌ଗୁଡିକରେ କ୍ଲିକ୍ କରିବେ, ଆପଣ ଆମର ସାଇଟ୍‌କୁ ଛାଡ଼ିବେ ଏବଂ ବ୍ୟାଙ୍କ୍ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆର ପ୍ରାଇଭେସୀ ପଲିସୀ ଏବଂ ପ୍ରାଇଭେସୀ ପ୍ରଥାଗୁଡିକରେ ଅଧିକାରୀ ହେବେ ନାହିଁ। ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ ଯାହାକୁ ଦେଖିବାକୁ ଯାଉଛନ୍ତି ସେହି ଅନ୍ୟ ସାଇଟ୍‌ଗୁଡିକର ସୂଚନା ସଂଗ୍ରହ ପ୍ରଥାଗୁଡିକ ପାଇଁ ଦାୟୀ ନୁହେଁ, ଏବଂ ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ ଏହାର ପ୍ରାଇଭେସୀ ପଲିସୀଗୁଡିକୁ ପୁନରାଲୋଚନା କରିବାକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରୁଛୁ। ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ସାଇଟ୍‌ଗୁଡିକ ଆପଣଙ୍କ ବିଷୟରେ ସୂଚନା ସଂଗ୍ରହ କରିପାରେ ଏବଂ ବ୍ୟାଙ୍କ୍ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆର ପ୍ରାଇଭେସୀ ପଲିସୀରୁ ଭିନ୍ନ ଭାବରେ ଏହାକୁ ବ୍ୟବହାର କରିପାରେ। ତେଣୁ ଯଦି ଆପଣ ବ୍ୟାଙ୍କ୍‌ ଦ୍ୱାରା ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ନହେଉଥିବା ୱେବସାଇଟ୍‌କୁ ଲିଙ୍କ୍‌ଗୁଡିକୁ ଅନୁସରଣ କରିଥିବେ, ତେବେ ଆପଣ ତାଙ୍କର ପ୍ରାଇଭେସୀ ପଲିସୀ ଏବଂ ଅନ୍ୟ ଶର୍ତ୍ତଗୁଡିକୁ ପୁନରାଲୋଚନା କରିବାର ଦାୟିତ୍ୱ ନେବେ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କର ସୂଚନା ଦେବେ, କାରଣ ସେଗୁଡିକ ଆମର ୱେବସାଇଟ୍‌ରୁ ଭିନ୍ନ ହୋଇପାରେ ଏବଂ ବ୍ୟାଙ୍କ୍ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟାରୁ ହେଉଥିବା କୌଣସି ସୂଚନା ଖୋଲା କରିବା ପାଇଁ ଦାୟୀ ହେବେ ନାହିଁ।

ଗ୍ରାହକଙ୍କର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସୂଚନା ଗୋପନୀୟ ରଖାଯିବା ଉଚିତ, ଯଦିନାହିଁ ସେମାନେ ଆର୍ଥିକ ସେବା ପ୍ରଦାତାଙ୍କୁ ବିଶେଷ ସମ୍ମତି ଦେଇଛନ୍ତି କିମ୍ବା ଏହି ପ୍ରକାରର ସୂଚନା କାନୁନ ଅନୁସାରେ ଦିଆଯିବା ଆବଶ୍ୟକ କିମ୍ବା ଏହା ଏକ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବ୍ୟବସାୟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଛି (ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, କ୍ରେଡିଟ୍ ସୂଚନା କମ୍ପାନୀଗୁଡିକୁ)। ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବ୍ୟବସାୟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ବିଷୟରେ ପୂର୍ବରୁ ଜଣାଇବା ଉଚିତ। ଗ୍ରାହକଙ୍କର ଗୋପନୀୟତାକୁ ଲଙ୍ଘନ କରୁଥିବା ସମସ୍ତ ପ୍ରକାରର ସଂଯୋଗ, ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ, ରୁ ରକ୍ଷା ପାଇଁ ଗ୍ରାହକଙ୍କର ଅଧିକାର ଅଛି। ଉପରୋକ୍ତ ଅଧିକାରର ଅନୁସରଣରେ, ବ୍ୟାଙ୍କ ହେବା ଉଚିତ -

  • ଗ୍ରାହକଙ୍କର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସୂଚନାକୁ ଗୋପନୀୟ ଏବଂ ଗୋପନୀୟ ଭାବରେ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତୁ (ଗ୍ରାହକ ଆମ ସହିତ ବ୍ୟାଙ୍କିଂ କରୁନାହାନ୍ତି ବୋଲି ହେଲେ ମଧ୍ୟ), ଏବଂ, ସାଧାରଣ ନୀତି ଭାବରେ, ଏହି ପ୍ରକାରର ସୂଚନାକୁ କୌଣସି ଅନ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତି/ସଂସ୍ଥାଗତ ମାନେ ଦେଖାଇବେ ନାହିଁ, ଯାହାରେ ଏହାର ସହଯୋଗୀ/ସଂଘ ଓ ଟାଇ-ଅପ୍ ସଂସ୍ଥାଗତ ମାନେ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ ନାହିଁ, ଯଦିନା:

    କ. ଗ୍ରାହକ ଏହି ପ୍ରକାରର ଖୋଲାସାକୁ ଲିଖିତ ଭାବରେ ସ୍ୱୀକୃତ କରିଛନ୍ତି
    ଖ. ଖୋଲାସା ଆଇନ/ନିୟମ ଦ୍ୱାରା ବାଧ୍ୟତା ହୋଇଛି
    ଗ. ବ୍ୟାଙ୍କର ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ପ୍ରତି ଦାୟିତ୍ୱ ଅଛି ଯାହାକୁ ଖୋଲାସା କରିବାକୁ ହେବ, ଅର୍ଥାତ୍ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ହିତରେ
    ଘ. ବ୍ୟାଙ୍କ ତାଙ୍କର ହିତକୁ ଖୋଲାସା ଦ୍ୱାରା ସୁରକ୍ଷିତ କରିବାକୁ ପଡିବ
    ଙ. ଏହା ଏକ ନିୟମିତ ନିୟମିତ ବ୍ୟବସାୟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ ଯାହାକି ଡିଫଲ୍ଟକୁ କ୍ରେଡିଟ୍ ସୂଚନା କମ୍ପାନୀ କିମ୍ବା ଋଣ ସଂଗ୍ରହ ଏଜେନ୍ସୀମାନେ ଖୋଲାସା କରିବାକୁ ହେବ।

  • ଏହିପରି ସମ୍ଭାବ୍ୟ ନିୟମିତ ଖୋଲାସାଗୁଡିକୁ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ଲିଖିତରେ ତତ୍କାଳ ଯୋଗାଇ ଦିଆଯିବା ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ।
  • ଗ୍ରାହକଙ୍କର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସୂଚନାକୁ ବିପଣି ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା କିମ୍ବା ଅଂଶୀଦାନ କରିବାକୁ ନିଷେଧ କରାଯିବ, ଯଦିନା ଗ୍ରାହକ ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବେ ଏହାକୁ ଅନୁମତି ଦେଇଛନ୍ତି;
  • ଟେଲିକମ୍ ବ୍ୟବସାୟିକ ସଂଯୋଗ ଗ୍ରାହକ ପସନ୍ଦ ନିୟମାବଳୀ, 2010 (ଜାତୀୟ ଗ୍ରାହକ ପସନ୍ଦ ରେଜିଷ୍ଟ୍ରୀ) ଯାହାକି ଭାରତର ଟେଲିକମ୍ ନିୟମକ ପ୍ରାଧିକାର ଦ୍ୱାରା ଜାରି କରାଯାଇଛି, ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସହିତ ସଂଯୋଗ କରିବା ସମୟରେ ଅନୁସରଣ କରିବ।

ଭାରତର ବ୍ୟାଙ୍କର ଏକ ୱେବସାଇଟ୍ ମନିଟରିଂ ପଲିସୀ ଅଛି ଏବଂ ୱେବସାଇଟ୍ କୁ ସମୟ ସମୟରେ ମନିଟର କରାଯାଉଛି ଯାହା ନିମ୍ନଲିଖିତ ପ୍ୟାରାମିଟର୍ସ ସହିତ ଗୁଣବତ୍ତା ଏବଂ ସମ୍ପାଦନା ସମସ୍ୟାଗୁଡିକୁ ସମାଧାନ କରିବା ପାଇଁ।

  • କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମତା:
    ସାଇଟ୍ ଲୋଡ୍ ସମୟ ବିଭିନ୍ନ ନେଟୱର୍କ ସଂଯୋଗ ଏବଂ ଡିଭାଇସ୍‌ଗୁଡିକ ପାଇଁ ସୁଧାରିତ। ୱେବସାଇଟ୍‌ର ସମସ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପୃଷ୍ଠାଗୁଡିକୁ ଏହା ପାଇଁ ପରୀକ୍ଷା କରାଯାଇଛି।
  • କାର୍ୟକ୍ଷମତା:
    ୱେବସାଇଟର ସମସ୍ତ ମଡ୍ୟୁଲଗୁଡିକୁ ତାଙ୍କର କାର୍ୟକ୍ଷମତା ପାଇଁ ପରୀକ୍ଷା କରାଯାଇଛି। ସାଇଟର ଇଣ୍ଟର୍ଆକ୍ଟିଭ୍ କମ୍ପୋନେଣ୍ଟଗୁଡିକ, ଯଥା, ଚାଟବଟ୍, ନାଭିଗେସନ୍, ଅନଲାଇନ୍ ଫର୍ମ, ଫିଡ୍ବ୍ୟାକ୍ ଫର୍ମ ଇତ୍ୟାଦି ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ମୂଥ୍ ଭାବେ କାମ କରୁଛି।
  • ଭଙ୍ଗା ଲିଙ୍କ:
    ୱେବସାଇଟ୍ କୌଣସି ଭଙ୍ଗା ଲିଙ୍କ କିମ୍ବା ତ୍ରୁଟିର ଉପସ୍ଥିତିକୁ ନିଷ୍କାସନ କରିବା ପାଇଁ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ରୀକ୍ଷା କରାଯାଇଛି।
  • ଟ୍ରାଫିକ୍ ବିଶ୍ଲେଷଣ:
    ସାଇଟ୍ ଟ୍ରାଫିକ୍ ସାଧାରଣତଃ ନିରୀକ୍ଷଣ କରାଯାଉଛି ଯାହା ଉପଯୋଗ ପ୍ରଣାଳୀ ସହିତ ସହିତ ଦର୍ଶକଙ୍କର ପ୍ରୋଫାଇଲ୍ ଏବଂ ପସନ୍ଦଗୁଡିକୁ ବିଶ୍ଲେଷଣ କରିବା ପାଇଁ।

ବ୍ୟବସାୟ ଅବିରତତା ପରିଚାଳନା

ବ୍ୟାଙ୍କ ନିଶ୍ଚିତ କରେ ଯେ ବ୍ୟବସାୟ ଅବିରତତା ଯୋଜନା "BCP" ତାଙ୍କର ଆବେଦନ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସୂଚନାଗୁଡିକୁ ଆବରଣ କରେ:

  • ବିସିପି ଏବଂ ଡି.ଆର୍. ନୀତି ତାଙ୍କର କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ବ୍ୟବସ୍ଥାପନା କରିବା ପାଇଁ ସର୍ବୋତ୍ତମ ପ୍ରଥାଗୁଡିକୁ ଗ୍ରହଣ କରେ, ବିକାଶ ଘଟଣା ବା ଝୁମକ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନର ଆଧାରରେ ନୀତିକୁ ଅଦ୍ୟତନ କରାଯାଉଛି।
  • ବ୍ୟାଙ୍କର ବିସିପି/ ଡି.ଆର୍. କ୍ଷମତାଗୁଡିକ ତାଙ୍କର ଦୃଢତା ଲକ୍ଷ୍ୟଗୁଡିକୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଭାବରେ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଏବଂ ସାଇବର-ଆକ୍ରମଣ/ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଘଟଣା ପରେ ତାଙ୍କର ମୂଳ ଅପରେସନ୍‌ଗୁଡିକୁ ତ୍ରୁଟିହୀନ ଭାବରେ ପୁନର୍ବାସନ କରିବା ଏବଂ ସୁରକ୍ଷିତ ଭାବରେ ପୁନରାମ୍ବ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି।
  • ବିସିପି ବ୍ୟାଙ୍କର ବ୍ୟବସାୟ କରିବାର କ୍ଷମତାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିପାରିବା ଝୁମକୁ ଚିହ୍ନଟ କରେ। ପ୍ରତ୍ୟେକ ଝୁମକୁ ସମ୍ଭାବନା ଏବଂ ପ୍ରଭାବ ପାଇଁ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରାଯାଏ।

ଏହି ଆବେଦନଗୁଡିକ ପାଇଁ BCP ଯୋଜନା ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାଗୁଡିକୁ ଚିହ୍ନଟ କରେ ଯାହା ବିଭିନ୍ନ ପରିସ୍ଥିତିରେ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ଜାରି ରଖିବାକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରେ।

ବିସିପି ମଧ୍ୟରେ ଅନ୍ତର୍ଗତ କର୍ମଚାରୀ, ଗ୍ରାହକ, ଏବଂ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ସହିତ ସମନ୍ୱୟ କରିବା ପାଇଁ ସଂଯୋଜନା ଯୋଜନା ଅଛି।

ବିସିପି ଏକ ଆପତ୍କାଳୀନ ସମୟରେ ବ୍ୟବହୃତ ସମ୍ପର୍କଗୁଡିକୁ ରକ୍ଷା କରେ, ଯାହାରେ ପୋଲିସ, ହସ୍ପିଟାଲ, କର୍ପୋରେଟ୍ ବୀମା ଏବଂ କର୍ପୋରେଟ୍ ଆଇନଜୀବୀ ଅଛନ୍ତି।

ଅତି ସମସ୍ୟାରେ, ବ୍ୟବସ୍ଥାପନା ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ନୀତି ଅନୁସାରେ କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ସିଷ୍ଟମ୍‌ଗୁଡିକୁ ଦୂରସ୍ଥ ପ୍ରବେଶ ଦିଆଯିବ।

ଆପଦ ପୁନର୍ନିର୍ମାଣ ଯୋଜନା

ବ୍ୟାଙ୍କ ନିଶ୍ଚିତ କରେ ଯେ ଦୁର୍ଘଟନା ପୁନରୁଦ୍ଧାର ଯୋଜନା "ଡି.ଆର୍P" ତାଙ୍କର ଆବେଦନାମାନେ ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସୂଚନାଗୁଡିକୁ ଆବରଣ କରେ:

  • ଡି.ଆର୍. ଡ୍ରିଲ୍ ସମୟ ସମୟରେ କରାଯାଏ ଏବଂ ଡି.ଆର୍. ଡ୍ରିଲ୍ ଦ୍ୱାରା ଦେଖାଯାଇଥିବା କୌଣସି ପ୍ରମୁଖ ସମସ୍ୟା(ଗୁଡିକ) ସମାଧାନ କରାଯିବ ଏବଂ ପରେ ଆଉଥରେ ଡ୍ରିଲ୍ ସଫଳ ଭାବେ କରାଯିବାକୁ ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ପୁନର୍ବାର ପରୀକ୍ଷା କରାଯିବ।
  • ଡି.ଆର୍ ପରୀକ୍ଷାରେ ଡି.ଆର୍ / ବିକଳ୍ପ ସ୍ଥଳକୁ ସ୍ୱିଚ୍ କରିବା ଓ ଏହାକୁ ପ୍ରାଥମିକ ସ୍ଥଳ ଭାବରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା ଅନ୍ତର୍ଗତ ହେବ ଯେଉଁଥିରେ ସାଧାରଣ ବ୍ୟବସାୟ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ଅନୁସାରେ ଅନୁମାନିତ ଏକ ପୂର୍ଣ୍ଣ କାର୍ଯ୍ୟଦିନ ଆବୃତ୍ତ ହୁଏ।
  • ବ୍ୟାଙ୍କ ବିଭିନ୍ନ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ପ୍ରକାରର ଆପଦାଗୁଡିକ ପାଇଁ ବିସିପି / ଡି.ଆର୍ କୁ ନିୟମିତ ଭାବେ ପରୀକ୍ଷା କରିବ, ଯାହା ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ଯେ ଏହା ଅପଡେଟ୍ ଓ କାର୍ୟକ୍ଷମ।
  • ବ୍ୟାଙ୍କ୍ ଡାଟାକୁ ବ୍ୟାକ୍‌ଅପ୍ କରିବା ଏବଂ ସମୟ ସମୟରେ ଏହାକୁ ପୁନର୍ନିର୍ମାଣ କରିବା ଯାହା ଏହାର ବ୍ୟବହାର ଯୋଗ୍ୟତାକୁ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ପାଇଁ। ଏହି ବ୍ୟାକ୍‌ଅପ୍ ଡାଟାର ସତ୍ୟତାକୁ ରକ୍ଷା କରାଯିବ ଏବଂ ଅନଧିକୃତ ପ୍ରବେଶରୁ ଏହାକୁ ସୁରକ୍ଷିତ କରାଯିବ।
  • ବ୍ୟାଙ୍କ ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଯେ ଡି.ଆର୍ ଗଠନା ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାଗୁଡିକ ଦୃଢ ଅଟୁଟ ଅଛି, ଯାହା କୌଣସି ଆପଦ ସମୟରେ ପୁନରୁଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଆରଟିଓ ଏବଂ ଆରପିଓ ପୂରଣ କରେ।
  • ବ୍ୟାଙ୍କ ନିଶ୍ଚିତ କରିବେ ଯେ ସୂଚନା ପ୍ରଣାଳୀର କନଫିଗରେସନ୍ ଏବଂ ଡିସି ଏବଂ ଡି.ଆର୍ ରେ ନିଯୁକ୍ତ ସୁରକ୍ଷା ପ୍ୟାଚ୍ଗୁଡିକ ସମାନ।

ଆପଣଙ୍କର ସୂଚନା, ସତ୍ୟତା, ଗୋପନୀୟତା, ଏବଂ ସୁରକ୍ଷାକୁ ସୁରକ୍ଷିତ କରିବା

ଆମେ ଆପଣଙ୍କ ବିଷୟରେ ଆମେ ସଂଗ୍ରହ କରିଥିବା ସୂଚନାକୁ ଶାରୀରିକ, ତର୍କିକ, ପ୍ରଶାସନିକ, ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍, ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟାଗତ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଦ୍ୱାରା ସୁରକ୍ଷିତ କରିଥାଉ। ଏହି ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆପଣଙ୍କର ଗୋପନୀୟ ସୂଚନାକୁ କେବଳ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଆବଶ୍ୟକତା ଥିବା ଅଧିକୃତ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରବେଶକୁ ସୀମିତ କରେ। ଆମେ ଆମର କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ଆପଣଙ୍କର ସୂଚନାକୁ କିପରି ହାଣ୍ଡଲ୍ କରିବା ବିଷୟରେ ଶିକ୍ଷା ଦେଇଥାଉ, ଯାହା ଗୋପନୀୟତା ଏବଂ ନିଜସ୍ୱତାକୁ ରକ୍ଷା କରିବାକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରେ। ଅନଧିକୃତ ପ୍ରବେଶ ଏବଂ ବ୍ୟବହାରରୁ ଆପଣଙ୍କର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସୂଚନାକୁ ସୁରକ୍ଷିତ କରିବା ପାଇଁ, ଆମେ ଆଇନ ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ସ୍ତରର ସର୍ବୋତ୍ତମ ପ୍ରଥା ସହିତ ଅନୁକୂଳ ହେବାକୁ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ବ୍ୟବହାର କରୁ। ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥାଗୁଡିକରେ କମ୍ପ୍ୟୁଟର ଏବଂ ପ୍ରଣାଳୀ ସୁରକ୍ଷା, ଶକ୍ତିଶାଳୀ ପ୍ରବେଶ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ, ନେଟୱର୍କ ଏବଂ ଆବେଦନ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ, ସୁରକ୍ଷା ନୀତି, ପ୍ରକ୍ରିୟା, ଶିକ୍ଷିତ କର୍ମଚାରୀ ଏବଂ ସୁରକ୍ଷିତ ଗୋଦାମ ଏବଂ ଭବନ ଇତ୍ୟାଦି ଅନ୍ତର୍ଗତ। ଆମେ ନିୟମିତ ଭାବେ ଆମର ଅନ୍ତର୍ଗତ ନୀତି, ନିୟମିତ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ସର୍ବୋତ୍ତମ ପ୍ରଥା ସହିତ ଆମର ଅନୁକୂଳତାକୁ ନିରୀକ୍ଷଣ କରୁ। ଆମେ ଆମର କର୍ମଚାରୀଙ୍କୁ ସୂଚନାକୁ ସୁରକ୍ଷିତ କରିବା ପାଇଁ ଶିକ୍ଷା ଦେଇଥାଉ। ସେହି ନୀତି ଆମର ବିଶ୍ବସନୀୟ ସାଥୀଙ୍କ ପାଇଁ ଚୁକ୍ତି ଏବଂ ସମ୍ମତି ମାଧ୍ୟମରେ ଲାଗୁ ହୁଏ।

ଆମେ ଯେକୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସୂଚନାକୁ ନଷ୍ଟ କରିବା କିମ୍ବା ସ୍ଥାୟୀ ଭାବେ ଅଜଣା କରିବା ପାଇଁ ଯଥାର୍ଥ ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରୁଛୁ, ଯାହା ପରେ ଏହାକୁ ଆଉ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବ ନାହିଁ।

ଆମେ ଆପଣଙ୍କର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସୂଚନା କାହାକୁ ଖୋଲା କରିବା, ଏବଂ କାହିଁକି? ତୃତୀୟ ପକ୍ଷର ବର୍ଗଗୁଡିକ ଯାହା ସହିତ ବ୍ୟାଙ୍କ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ସୂଚନା ଅଂଶ କରିପାରିବା

ଭାରତ ବ୍ୟାଙ୍କ ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ସହିତ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସୂଚନା ସେୟାର କରେ କେବଳ ଆଇନ ଦ୍ୱାରା ଅନୁମତି ଦିଆଯାଇଥିବା ଏବଂ ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁସାରେ, ବ୍ୟାଙ୍କର ଅନୁମୋଦିତ ନିୟମାବଳୀ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କର ସମ୍ମତି ଅନୁସାରେ ଖାତା ଏବଂ ଖାତା ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଲେନଦେନର ପ୍ରଶାସନ, ପ୍ରକ୍ରିୟାକରଣ ଏବଂ ସେବା ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ, ଆପଣଙ୍କ ପାଇଁ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କର ପକ୍ଷରେ ସେବା କରିବା ପାଇଁ, ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, କ୍ରେଡିଟ୍ ରିପୋର୍ଟିଂ ଏଜେନ୍ସୀ, ବିଲ୍ ପେମେଣ୍ଟ ପ୍ରୋସେସର, କ୍ରେଡିଟ୍, ଡେବିଟ୍ ଏବଂ ଏଟିଏମ୍ କାର୍ଡ ପ୍ରୋସେସିଂ ନେଟୱର୍କ, ଡାଟା ପ୍ରୋସେସିଂ କମ୍ପାନୀ, ବୀମାକାରୀ, ବିପଣନ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କମ୍ପାନୀ ଯାହା ଆପଣଙ୍କୁ ଆର୍ଥିକ ଉତ୍ପାଦ ଏବଂ ସେବା ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ, ଏବଂ ଆଇନିକ କିମ୍ବା ନିୟମିତ ଆବଶ୍ୟକତା, ଆଦାଲତର ଆଦେଶ ଏବଂ/କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଆଇନିକ ପ୍ରକ୍ରିୟା କିମ୍ବା ତଦନ୍ତର ପ୍ରତି ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଉତ୍ତର ଦେବା ପାଇଁ।

ସେବାର ସ୍ତର ସମ୍ମତି ଏବଂ ଗୋପନୀୟତା ସମ୍ମତି ଅନୁସାରେ ସମସ୍ତ ତୃତୀୟ-ପକ୍ଷ ବାହାର କାର୍ଯ୍ୟ ନିମିତ୍ତରେ ସୂଚନା ଅଂଶୀଦାର ହୁଏ ଏବଂ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଏ।

ଅଧିକ ସ୍ପଷ୍ଟ ହେବାକୁ, ସୂଚନା ନିମ୍ନଲିଖିତ ସହିତ ଅଂଶୀଦାର କରାଯାଇପାରେ:

  • ଆମର ଏଜେଣ୍ଟ, କନ୍ଟ୍ରାକ୍ଟର, ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନକାରୀ, ଆଇନଜୀବୀ ଏବଂ ବାହ୍ୟ ସେବା ପ୍ରଦାତା;
  • ଆମର ପକ୍ଷରୁ ଉତ୍ପାଦ ଏବଂ ସେବା ବିକ୍ରୟ କରୁଥିବା ଅଧିକୃତ ପ୍ରତିନିଧି ଏବଂ ଏଜେଣ୍ଟମାନେ;
  • ବୀମାକାରୀ, ପୁନର୍ବୀମାକାରୀ ଏବଂ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସେବା ପ୍ରଦାତା;
  • ପେମେଣ୍ଟ ସିଷ୍ଟମ୍ସ ଓପରେଟର୍ସ (ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, କାର୍ଡ ପେମେଣ୍ଟ୍ ଗ୍ରହଣ କରୁଥିବା ବ୍ୟବସାୟୀ);
  • ଅନ୍ୟ ସଂସ୍ଥାଗୁଡିକ, ଯେଉଁମାନେ ଆମ ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ ଭାବେ, ଆପଣଙ୍କୁ ଉତ୍ପାଦ କିମ୍ବା ସେବା ଦେଇଥାନ୍ତି;
  • ଅନ୍ୟ ଆର୍ଥିକ ସେବା ସଂସ୍ଥାଗତ, ବ୍ୟାଙ୍କ, ମ୍ୟୁଚୁଆଲ୍ ଫଣ୍ଡ, ଷ୍ଟକ୍ ବ୍ରୋକର୍, କଷ୍ଟୋଡିଆନ୍, ଫଣ୍ଡ୍ ମ୍ୟାନେଜର୍ ଏବଂ ପୋର୍ଟଫୋଲିଓ ସେବା ପ୍ରଦାତାମାନେ ସମେତ;
  • କର୍ଜ ସଂଗ୍ରହକାରୀ
  • ଆମର ଅର୍ଥନୀତି ପରାମର୍ଶଦାତା, ଆଇନ ପରାମର୍ଶଦାତା କିମ୍ବା ଅଡିଟର୍;
  • ତୁମର ପ୍ରତିନିଧିମାନେ (ତୁମର ଆଇନଗତ ଉତ୍ତରାଧିକାରୀ, ଆଇନଗତ ପରାମର୍ଶଦାତା, ହିସାବରକ୍ଷକ, ମର୍ଟଗେଜ୍ ବ୍ରୋକର୍, ଆର୍ଥିକ ପରାମର୍ଶଦାତା, କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ, ପ୍ରଶାସକ, ରକ୍ଷକ, ଟ୍ରସ୍ଟୀ, କିମ୍ବା ଆଇନଜୀବୀ);
  • ଠକେଇ ବ୍ୟୁରୋ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ସଂସ୍ଥାଗତ ଠକେଇ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ ଅନ୍ୟାୟ ଚିହ୍ନଟ, ତଦନ୍ତ କରିବା କିମ୍ବା ରୋକିବା ପାଇଁ;
  • କ୍ରେଡିଟ୍ ସ୍କୋର୍ ଦେଇଥିବା ଏଜେନ୍ସୀଗୁଡିକ
  • ଭୂମି ରେକର୍ଡ ଇତ୍ୟାଦିର ସତ୍ୟାପନ ପାଇଁ ସରକାରୀ ଏଜେନ୍ସୀଗୁଡିକ
  • ବାହ୍ୟ ବିବାଦ ସମାଧାନ ଯୋଜନା
  • ନିୟମିତା ଦେହ, ସରକାରୀ ସଂସ୍ଥାଗତ ଏବଂ କାନୁନ ନିର୍ବାହୀ ଦେହ ଯେକୌଣସି ଅଧିକାର ଅଞ୍ଚଳରେ
  • ଆମେ କାନୁନ ଦ୍ୱାରା ଆବଶ୍ୟକ କିମ୍ବା ଅଧିକୃତ ଅଟେ କିମ୍ବା ଯେଉଁଠାରେ ଆମେ ଏହା କରିବା ପାଇଁ ଏକ ସାଧାରଣ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ରହିଛି।
  • ତୁମର ଅଭିବ୍ୟକ୍ତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସଂସ୍ଥାଗତ ସହିତ ତଥ୍ୟ ଖୋଲା କରିବା ପାଇଁ ସମ୍ମତି
  • କୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟ କିମ୍ବା ନିୟମ ଯାହା ଆମକୁ କୌଣସି ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସଂସ୍ଥାକୁ ସୂଚନା ଖୋଲା କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରେ; ଆଇନ ନିର୍ବାହ ଏବଂ ନ୍ୟାୟିକ ସଂସ୍ଥା
  • ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଲେନଦେନ ପାଇଁ, ଯଥା ମୁଦ୍ରା ବଦଳ, ଆମେ ଲେନଦେନ ପ୍ରକ୍ରିୟା କରିବା ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କର ସୂଚନାକୁ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ପକ୍ଷକୁ ଖୋଲିବାକୁ ଆବଶ୍ୟକ ହୋଇପାରେ। ଆମେ ଯେଉଁ ଦେଶଗୁଡିକୁ ଆପଣଙ୍କର ସୂଚନା ଖୋଲିବାକୁ ଯାଉଛୁ, ସେଗୁଡିକ ଆପଣ ଆମକୁ ଯେଉଁ ଲେନଦେନ କରିବାକୁ କହିଛନ୍ତି, ସେହି ଲେନଦେନର ବିବରଣୀ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରିବ।