ಹಸಿರು ಪಿನ್


Green PIN can be generated in following cases,

  • When a new debit-card is issued to the customer by Branch.
  • When the customer forgets PIN and wants to regenerate PIN for his/her existing card.
.

Insert Debit Card at any Bank of India ATM and remove.

Please select language.

The following Two options will be displayed on the screen.

  • “Enter PIN”
  • “(Forgot / Create PIN) Green PIN”
  • Select “(Forgot / Create PIN) Green PIN” option on the screen.

The following Two options will be displayed on the screen.

  • "Generate OTP”
  • “Validate OTP”
  • Please select “Generate OTP” option on the screen and 6 digit OTP will be sent to Customer’s registered mobile number.Once OTP received,

Reinsert Debit card and remove.

Please select language

The following Two options will be displayed on the screen.

  • “Enter PIN”
  • “(Forgot / Create PIN) Green PIN”
  • Select “(Forgot / Create PIN) Green PIN” option on the screen.

The following Two options will be displayed on the screen.

  • “Generate OTP”
  • “Validate OTP”
  • Please select “Validate OTP” option on the screen. Enter 6 digit OTP on the “Enter Your OTP Value” Screen and press continue.

Next screen - “Please enter new PIN”

  • Please enter any 4 digits of your choice to create new PIN

Next screen – “Please re-enter new PIN”

  • Next screen – “Please re-enter new PIN”
  • Next screen- “The PIN is Changed / Created successfully.”


ದಯವಿಟ್ಟು ಗಮನಿಸಿ:

  • ಬ್ಯಾಂಕ್ ಆಫ್ ಇಂಡಿಯಾ ಎಟಿಎಂನಲ್ಲಿ ಡೆಬಿಟ್ ಕಾರ್ಡ್ ಪಿನ್ ಹೊಂದಿಸಲು/ಮರು ಹೊಂದಿಸಲು, ಗ್ರಾಹಕರ ಮೊಬೈಲ್ ಸಂಖ್ಯೆಯನ್ನು ಬ್ಯಾಂಕ್‌ನಲ್ಲಿ ನೋಂದಾಯಿಸಿಕೊಳ್ಳಬೇಕು.
  • ಹಾಟ್ ಲಿಸ್ಟೆಡ್ ಡೆಬಿಟ್ ಕಾರ್ಡ್‌ಗಳಿಗಾಗಿ "ಗ್ರೀನ್ ಪಿನ್" ಅನ್ನು ರಚಿಸಲಾಗುವುದಿಲ್ಲ.
  • 3 ತಪ್ಪಾದ ಪಿನ್ ಪ್ರಯತ್ನಗಳಿಂದಾಗಿ ತಾತ್ಕಾಲಿಕವಾಗಿ ನಿರ್ಬಂಧಿಸಲಾದ ಸಕ್ರಿಯ, ನಿಷ್ಕ್ರಿಯ ಕಾರ್ಡ್‌ಗಳು ಮತ್ತು ಕಾರ್ಡ್‌ಗಳಿಗೆ "ಗ್ರೀನ್ ಪಿನ್" ಅನ್ನು ಬೆಂಬಲಿಸಲಾಗುತ್ತದೆ. ನಿಷ್ಕ್ರಿಯ / ತಾತ್ಕಾಲಿಕವಾಗಿ ನಿರ್ಬಂಧಿಸಲಾದ ಕಾರ್ಡ್‌ಗಳನ್ನು ಯಶಸ್ವಿ ಪಿನ್ ಉತ್ಪಾದನೆಯ ನಂತರ ಸಕ್ರಿಯಗೊಳಿಸಲಾಗುತ್ತದೆ.
  • ಬ್ಯಾಂಕ್ ಆಫ್ ಇಂಡಿಯಾ ಎಟಿಎಂಗಳಲ್ಲಿ ಮಾತ್ರ "ಗ್ರೀನ್ ಪಿನ್" ಅನ್ನು ರಚಿಸಬಹುದು.