ഗ്രീൻപിൻ
Green PIN can be generated in following cases,
- When a new debit-card is issued to the customer by Branch.
- When the customer forgets PIN and wants to regenerate PIN for his/her existing card.
Insert Debit Card at any Bank of India ATM and remove.
Please select language.
The following Two options will be displayed on the screen.
- “Enter PIN”
- “(Forgot / Create PIN) Green PIN”
- Select “(Forgot / Create PIN) Green PIN” option on the screen.
The following Two options will be displayed on the screen.
- "Generate OTP”
- “Validate OTP”
- Please select “Generate OTP” option on the screen and 6 digit OTP will be sent to Customer’s registered mobile number.Once OTP received,
Reinsert Debit card and remove.
Please select language
The following Two options will be displayed on the screen.
- “Enter PIN”
- “(Forgot / Create PIN) Green PIN”
- Select “(Forgot / Create PIN) Green PIN” option on the screen.
The following Two options will be displayed on the screen.
- “Generate OTP”
- “Validate OTP”
- Please select “Validate OTP” option on the screen. Enter 6 digit OTP on the “Enter Your OTP Value” Screen and press continue.
Next screen - “Please enter new PIN”
- Please enter any 4 digits of your choice to create new PIN
Next screen – “Please re-enter new PIN”
- Next screen – “Please re-enter new PIN”
- Next screen- “The PIN is Changed / Created successfully.”
ഗ്രീൻപിൻ
ദയവായി ശ്രദ്ധിക്കുക:
- ബാങ്ക് ഓഫ് ഇന്ത്യ എടിഎമ്മിൽ ഡെബിറ്റ് കാർഡ് പിൻ സജ്ജീകരിക്കുന്നതിനും/വീണ്ടും സജ്ജമാക്കുന്നതിനും, ഉപഭോക്താവിന്റെ മൊബൈൽ നമ്പർ ബാങ്കിൽ രജിസ്റ്റർ ചെയ്തിരിക്കണം.
- ഹോട്ട് ലിസ്റ്റഡ് ഡെബിറ്റ് കാർഡുകൾക്ക് "ഗ്രീൻ പിൻ" സൃഷ്ടിക്കാൻ കഴിയില്ല.
- 3 തെറ്റായ പിൻ ശ്രമങ്ങൾ കാരണം താൽക്കാലികമായി ബ്ലോക്ക് ചെയ്ത, സജീവവും നിഷ്ക്രിയവുമായ കാർഡുകൾക്കും കാർഡുകൾക്കും "ഗ്രീൻ പിൻ" പിന്തുണയ്ക്കും. നിഷ്ക്രിയമായ / താൽക്കാലികമായി ബ്ലോക്ക് ചെയ്ത കാർഡുകൾ വിജയകരമായ പിൻ ജനറേഷന് ശേഷം സജീവമാക്കും.
- ബാങ്ക് ഓഫ് ഇന്ത്യ എടിഎമ്മുകളിൽ മാത്രമേ "ഗ്രീൻ പിൻ" സൃഷ്ടിക്കാനാകൂ.